Skocz do zawartości

jaki piec na paliwo stałe?


huhra

Recommended Posts

Witam. Przymierzam się do wymiany pieca na paliwo stałe (węgiel, miał, drewno). Z możliwością montażu wentylatora, miarkownika ciągu i rozszerzonego sterownika.
Tylko nie wiem jaka markę i firmę wybrać, jest tego trochę.

Potrzebuję kocioł o mocy 28-34KW, z reguły producenci dają 4-5 lat gwarancji w mojej ocenie jest to dość mało.
Oglądałem piece LAZAR Kruk S przy którym jest możliwość wydłużenia gwarancji przy opcji założenia zabezpieczenia termicznego.
KRZACZEK bez wyboru konkretnego modelu, oraz piece firmy RED.
Cena podobna, ale wybór ciężki.

Może ktoś ma jakieś rozeznanie, doświadczenia, ewentualnie podrzuci coś innego?
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Przymierzam się do wymiany pieca na paliwo stałe (węgiel, miał, drewno). Z możliwością montażu wentylatora, miarkownika ciągu i rozszerzonego sterownika.
Tylko nie wiem jaka markę i firmę wybrać, jest tego trochę.

Potrzebuję kocioł o mocy 28-34KW, z reguły producenci dają 4-5 lat gwarancji w mojej ocenie jest to dość mało.
Oglądałem piece LAZAR Kruk S przy którym jest możliwość wydłużenia gwarancji przy opcji założenia zabezpieczenia termicznego.
KRZACZEK bez wyboru konkretnego modelu, oraz piece firmy RED.
Cena podobna, ale wybór ciężki.

Może ktoś ma jakieś rozeznanie, doświadczenia, ewentualnie podrzuci coś innego?
pozdrawiam



5 lal gwarancji to wcale nie tak znowu mało.
Mało to jest 24 m-ce.
Szukasz kotła stalowego czy żeliwnego?
Link do komentarza
Cytat

Zajrzyj sobie na piece Defro.


Oglądałem i Defro, wygląd fajny, marka mówi mi tyle o jakości co wszystkie inne, taki co odpowiada moim wymaganiom opisany na stronie producenta - 2 lata gwarancji na szczelność :|


Cytat

Ja mam w kotłowni piec SAS o mocy 17 kW. Dom ma ok. 150 m2.
Przed nami jest 3 zima do grzania i jak na razie sprawuje się ok.

Im większa będzie moc pieca tym większy potrzebny będzie przewód kominowy i wyższy komin.

Dla mojej siedemnastki min. przekrój komina to 18/18, a min wysokość komina to 8 m.


Przekrój komina ciężko mi stwierdzić, wysokość ok. 12m, dom lata '80, komin wewnątrz budynku. Taka moc wychodzi z kalkulatora. Obecnie jest 22kw bez dodatkowego osprzętu. Miał 10 lat gwarancji, a służy już 16. Tylko czy można porównywać tą jakoś sprzed 16 lat do obecnej? :|

Cytat

5 lal gwarancji to wcale nie tak znowu mało.
Mało to jest 24 m-ce.
Szukasz kotła stalowego czy żeliwnego?


Kocioł stalowy. W mojej ocenie marnie, porównując cenę, koszty i nie daj boże wymianę po 5 latach na kolejny.

Cytat

A jaką pow. domu masz do ogrzania, jak dom jest ocieplony, jakie okna są


3 kondygnacje, ok. 100m2 na każdej, dom nie ocieplony, bud. lata '80 - 1,5 suporka z kanałem, okna plastiki pięciokomorowe, szyba zwykła, "bez dodatków cieplnych".
Link do komentarza
Cytat

Oglądałem i Defro, wygląd fajny, marka mówi mi tyle o jakości co wszystkie inne, taki co odpowiada moim wymaganiom opisany na stronie producenta - 2 lata gwarancji na szczelność :|

Przekrój komina ciężko mi stwierdzić, wysokość ok. 12m, dom lata '80, komin wewnątrz budynku. Taka moc wychodzi z kalkulatora. Obecnie jest 22kw bez dodatkowego osprzętu. Miał 10 lat gwarancji, a służy już 16. Tylko czy można porównywać tą jakoś sprzed 16 lat do obecnej? :|

Kocioł stalowy. W mojej ocenie marnie, porównując cenę, koszty i nie daj boże wymianę po 5 latach na kolejny.

3 kondygnacje, ok. 100m2 na każdej, dom nie ocieplony, bud. lata '80 - 1,5 suporka z kanałem, okna plastiki pięciokomorowe, szyba zwykła, "bez dodatków cieplnych".



To rzeczywiście trochę inna bajka.
Myślałem, że wymieniasz z 30KW na 30KW.
Musisz dobrać moc do komina - nie przeskoczysz.
Zmierzyć, przeliczyć.
Producent kotła na pewno podaje minimalny przekrój komina.
Po co ma ci się dymić w kotłowni?

Ja mam Zębca - 11 rok.
Jak dobrze pójdzie dociągnie do 15-stu.
Następny też będzie Zębiec (na dzień dzisiejszy).
Dawali 10 lat gwarancji na spaw. Nie wiem jak teraz.



PS
Wszedłem na stronę i dalej 10 lat gw.

Producent udziela gwarancji :
- 24 miesiące od daty zakupu na sprawne działanie kotła.
- 60 miesięcy od daty zakupu na szczelność korpusu wodnego.
- 10 lat od daty zakupu na szczelność połączeń spawanych korpusu wodnego.

Szukasz kotła wolnostojącego czy z podajnikiem?
Link do komentarza
Cytat

To rzeczywiście trochę inna bajka.
Myślałem, że wymieniasz z 30KW na 30KW.
Musisz dobrać moc do komina - nie przeskoczysz.
Zmierzyć, przeliczyć.
Producent kotła na pewno podaje minimalny przekrój komina.
Po co ma ci się dymić w kotłowni?

Ja mam Zębca - 11 rok.
Jak dobrze pójdzie dociągnie do 15-stu.
Następny też będzie Zębiec (na dzień dzisiejszy).
Dawali 10 lat gwarancji na spaw. Nie wiem jak teraz.



PS
Wszedłem na stronę i dalej 10 lat gw.

Producent udziela gwarancji :
- 24 miesiące od daty zakupu na sprawne działanie kotła.
- 60 miesięcy od daty zakupu na szczelność korpusu wodnego.
- 10 lat od daty zakupu na szczelność połączeń spawanych korpusu wodnego.

Szukasz kotła wolnostojącego czy z podajnikiem?



Kotła wolnostojącego, gdyż z podajnikiem cena wzrasta dwukrotnie. jednak jak widzę w Zrębiec tak nie jest. Szkoda tylko że dystybutorów na lubelskie nie ma, a jedynie zakład w Starachowicach, nie daleko ale kawałeczek drogi. Mogę prosić link do tych gwarancji bo nie mogę znaleźć.

Odnośnie tych ciągów kominowych znalezłem cos takiego (przy n uśrednionym na 1250 (drewno/koks, wys. 12m, mocy 30kw) wychodzi ok.17cm (czy dobrze policzyłem?):

Dobór przekroju
Przekrój komina [A] można obliczyć ze wzoru Radtenbacher'a

DSC01446.jpg



gdzie: A- pole przekroju komina w [m2], Q - moc kotła w [kW], n- współczynnik liczbowy zależny od rodzaju paliwa, n=900 dla drewna, n=1800 dla gazu, n=1600 dla koksu, h- wysokość komina w [m]

Wykres niby pokazuje mniej wiecej tak samo
Kocioł grzewczy na węgiel z zapotrzebowaniem na ciąg. Temperatura gazów wylotowych na końcu kotła tw =
200°C i ÷240°C.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
W przypadku komina o wysokości 12m średnica kanału to wg. mnie minimum 180mm (około 250cm2 przekroju)
Trzeba wziąć jakiś zapas, bo średnica z czasem się zmniejszy.
Ja przy kotle 25KW zastosowałem komin o średnicy 200mm (ja mam 10m długi).
Bardzo ważne aby zapoznać się z parametrami , które zaleca producent kotła.

link do gwarancji?
pierwszy lepszy (to kocioł górnego spalania)
link_do_gwarancji

W zakładce specyfikacja masz dane dt. komina.
Popatrz też na rozmiar czopucha, wysokość wpięcia w komin itd.
Link do komentarza
Cytat

W przypadku komina o wysokości 12m średnica kanału to wg. mnie minimum 180mm (około 250cm2 przekroju)
Trzeba wziąć jakiś zapas, bo średnica z czasem się zmniejszy.
Ja przy kotle 25KW zastosowałem komin o średnicy 200mm (ja mam 10m długi).
Bardzo ważne aby zapoznać się z parametrami , które zaleca producent kotła.

link do gwarancji?
pierwszy lepszy (to kocioł górnego spalania)
link_do_gwarancji

W zakładce specyfikacja masz dane dt. komina.
Popatrz też na rozmiar czopucha, wysokość wpięcia w komin itd.



Wysokość wpięcia w komin w żadnym z kotłów o większej mocy nie będzie się zgadzać z tym co mam, ale podobno wybicie nowej dziury to nie problem.
Ze średnicą kanału tylko może być kicha, o tych min. 180mm mówi też każdy sprzedawca i instalator. Choć przy wymianie na ten co mam obecny nikt na tym się nie zastanawiał :P. Podobno jesli średnica kanału jest inna niż zalecana przez producenta to na dzien dobry można zapomnieć o gwarancji.

Poczytałem jeszcze i byłem w dwóch punktach gdzie polecają na 1.SAS 2.DREW-MET 3.DEFRO. Jednak po tych wszystkich informacjach mam taki mętlik że mniej wiem niż wiedziałem i wybór jeszcze trudniejszy.
Chce palić i węglem i miałem, do węgla miarkownik, do miału wentylator z kanałami. Sas spelnia srednice komina, defro ma doprowadzenie powietrza wtórnego, drew-met niczym szczegolnym sie nie wyroznia ale polecaja. I gdzie wybrać kompromis?

Koleś też mówił że sas ma na pid zabezpieczenie na czopuchu że nie grzeje komina, a nawet czopuch jest tylko letni i siedzi wilgoc w kominie i wylazi w sciane. ściemnia czy może to ktoś potwierdzić?
Link do komentarza
Cytat

Wysokość wpięcia w komin w żadnym z kotłów o większej mocy nie będzie się zgadzać z tym co mam, ale podobno wybicie nowej dziury to nie problem.



A po co wybijać dziurę, można spokojnie sprawę załatwić kolanem nastawnym i ewentualnie jakąś przedłużką.




Cytat

Chce palić i węglem i miałem, do węgla miarkownik, do miału wentylator z kanałami. Sas spelnia srednice komina, defro ma doprowadzenie powietrza wtórnego, drew-met niczym szczegolnym sie nie wyroznia ale polecaja. I gdzie wybrać kompromis?


Jeżeli chcesz miarkownik to zapomnij o dmuchawie, nie można używać tych rozwiązań razem.

Cytat

Koleś też mówił że sas ma na pid zabezpieczenie na czopuchu że nie grzeje komina, a nawet czopuch jest tylko letni i siedzi wilgoc w kominie i wylazi w sciane. ściemnia czy może to ktoś potwierdzić?


Defro z PID-em też ma sondę na wylocie w czopuchu. Ale ta sonda nie jest po to aby nie przegrzał się komin tylko po to aby logarytmicznie dobrać optymalny proces spalania.
Prędzej "komin przegrzejesz" miarkownikiem niż z dmuchawą.
Link do komentarza
Cytat

A po co wybijać dziurę, można spokojnie sprawę załatwić kolanem nastawnym i ewentualnie jakąś przedłużką.

Jeżeli chcesz miarkownik to zapomnij o dmuchawie, nie można używać tych rozwiązań razem.


Obecnie do środka czopucha mam od posadzki 1000mm a w sas uwt 1220mm, 22 cm zejscia w dół kolankiem?
Rozumiem że używanie dmuchawy i miarkownika równocześnie nie ma sensu, ale chce palic w weglem i mialem, dmuchawa przy weglu nie ma sensu a miarkownik przy miale.

Cytat

Defro z PID-em też ma sondę na wylocie w czopuchu. Ale ta sonda nie jest po to aby nie przegrzał się komin tylko po to aby logarytmicznie dobrać optymalny proces spalania.
Prędzej "komin przegrzejesz" miarkownikiem niż z dmuchawą.


Racja, że sonda jest po to zeby dobrac odpowiednie parametry spalania. tyle ze obecnie na pietrze ok. 1,5m od podlogi mam ciepla sciane.
Wiec pytanie moje skad u wielu uzytkownikow po wymianie na nowoczesne kotlu ze sterowaniem pojawia sie nagle para wodna w kominie i wylazi wilgoc? czy nie z tego ze temp. spalin jest duzo nizsza (jak podaje jeden z producentow 90-210 stopni) niz w tradycyjnym kotle starego typu. wiec dziala chyba to tez jako ograniczego tej temperatury w kominie.
Link do komentarza
Cytat

Obecnie do środka czopucha mam od posadzki 1000mm a w sas uwt 1220mm, 22 cm zejscia w dół kolankiem?
Rozumiem że używanie dmuchawy i miarkownika równocześnie nie ma sensu, ale chce palic w weglem i mialem, dmuchawa przy weglu nie ma sensu a miarkownik przy miale.


No raczej dym w duł nie poleci icon_biggrin.gif Rozwiązanie to kuć nową dziurę, tylko pytanie czy dostosować do nowego pieca czy dać ciut wyżej aby przy kolejnej wymianie pieca nie trza było znowu wykuwać nowej dziury.
Paląc węglem spokojnie dmuchawa da sobie radę. Mi chodzi o to, że jeżeli masz zamontowaną dmuchawę to otwór drzwiczek od miarkownika powinny być szczelnie zamknięte, w zasadzie ich nie powinno być.

Cytat

Racja, że sonda jest po to zeby dobrac odpowiednie parametry spalania. tyle ze obecnie na pietrze ok. 1,5m od podlogi mam ciepla sciane.
Wiec pytanie moje skad u wielu uzytkownikow po wymianie na nowoczesne kotlu ze sterowaniem pojawia sie nagle para wodna w kominie i wylazi wilgoc? czy nie z tego ze temp. spalin jest duzo nizsza (jak podaje jeden z producentow 90-210 stopni) niz w tradycyjnym kotle starego typu. wiec dziala chyba to tez jako ograniczego tej temperatury w kominie.


Bo po pierwsze komin masz z cegły i on w jakiś sposób kumuluje ciepło bo nie jest odizolowany tak ja systemowy.
Po drugie, przy używaniu paliwa stałego jakim jest miał czy węgiel wykraplanie kondensatu jest nieuniknione bo piec jest nisko temperaturowy, to nie to samo co paląc w piecu z paleniskiem otwartym (bez dmuchawy).
Zwróć uwagę na kominy systemowe, inne są do pieca z otwartą komora spalania np. kominki a inne do pieców niskotemperaturowych.
Link do komentarza
Cytat

Bo po pierwsze komin masz z cegły i on w jakiś sposób kumuluje ciepło bo nie jest odizolowany tak ja systemowy.
Po drugie, przy używaniu paliwa stałego jakim jest miał czy węgiel wykraplanie kondensatu jest nieuniknione bo piec jest nisko temperaturowy, to nie to samo co paląc w piecu z paleniskiem otwartym (bez dmuchawy).
Zwróć uwagę na kominy systemowe, inne są do pieca z otwartą komora spalania np. kominki a inne do pieców niskotemperaturowych.


Więc tak jak już mówiłem obecny piec nie posiada dmuchawy itp. palone jest miałem, węglem, drzewem i przez min. 25lat nie ma oznak kondensatu w kominie.

Czyli rozumiem z tego że ten co mam teraz piec z paleniskiem otwartym nie jest piecem niskotemperaturowym i kondensat poprostu sie wygrzewa. Natomiast piece z dmuchawą które w procesie palenia muszą być szczelnie pozamykane juz nie są w stanie wygrzać kondensatu i występuję skraplanie i wilgoć???
Tylko co oznacza faktycznie termin niskotemperaturowe? 60 stopni zadane na sterowniku to niska temp.? obecny piec chodzi na temp. w granicach 50 i kondensatu nie ma :/
Link do komentarza
Cytat

Więc tak jak już mówiłem obecny piec nie posiada dmuchawy itp. palone jest miałem, węglem, drzewem ...
Tylko co oznacza faktycznie termin niskotemperaturowe? 60 stopni zadane na sterowniku to niska temp.? obecny piec chodzi na temp. w granicach 50 i kondensatu nie ma :/


icon_eek.gif
Ten kocioł 'chodzi' na 50-ciu stopniach ? unsure.gif

...już widzę ten komin zalamka.jpg
Link do komentarza
Cytat

Kociołek wybrany? icon_biggrin.gif
Się pochwal.


duzo za jest na SAS (choc garstka niepewności i obaw nadal wystepuje) ale prawdopodobnie temat wymiany zostanie wstrzymany z powodu pojawiania sie dodatkowych kosztów w postaci wkładu kominiowego.

Cytat

icon_eek.gif
Ten kocioł 'chodzi' na 50-ciu stopniach ? unsure.gif

...już widzę ten komin zalamka.jpg


a co ma być nie tak z kominem? bo ja nie widze nic niepokojącego, ściany suche
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...