Skocz do zawartości

Zmywarka


Kopacz

Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 lata temu...
  • 1 miesiąc temu...
Ja nie mam problemu ze zmywarkami. W moim przypadku jest to najlepsza firma na świecie, ma też funkcje sprzątania, gotowania, rozmawiania, rozbawiania, wspólnego spania - ta firma to Żona;) Nie to, że traktuję przedmiotowo - w żadnym wypadku! Taki żarcik, żeby nikt nie był urażony;)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Od wielu lat mamy zmywarkę i teraz nie wyobrażam sobie życia bez niej. Na prawdę wygoda. Naczynia, kiedy nie chce się od razu zmywać można sprzątnąć wkładając do zmywarki. Jasne (jak pisał ktoś wyżej), że żona może pozmywać, ale może też w tym czasie wiele ciekawszych rzeczy zrobić.
Od lat używamy zmywarkę BOSCH.
Link do komentarza
Witam,
Nie bardzo mam teraz czas na szersze dywagacje na temat zmywarek (temat rzeka) ale na szybko to zwrócę uwagę na jeden aspekt (na pierwszy rzut oka „od czapy”) ale istotny. Gwarancja. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach gdy pełno elektroniki jest i modułowej budowy sprzętu czyli, jest teraz jeden nierozbieralny moduł który zastępuje kilka części i co tym idzie jest drogi. Przykład. Ostatnio „padła” mi po prawie 5 latach pralka Hotpointa. Na szczęście miałem Paszport 5 lat Gwarancji. Dlaczego na szczęście? Ano padły łożyska (w sumie nie dziwota bo na „stanie” mamy 3 latka i wiadomo co to znaczy dla pralki) i naprawa kosztowałaby 750PLN. Dlaczego tak drogo? Bo nie można wymienić samych łożysk tylko cały komplet łącznie z bębnem który był jak nowy bo i czemu miałby się zużyć (notabene serwisant chciał mi go zostawić)? Tak więc: bęben z łożyskami 500PLN, wymiana 200PLN, dojazd 50PLN. A Paszport kiedyś kosztował mnie 159PLN. Standardem jest teraz 2 lata gwarancji ale zdarzają się też wydłużone gwarancje, oferowane zwłaszcza przez sklepy internetowe, ale uwaga, to w 99% nie są fabryczne gwarancje tylko UBEZPIECZENIA. Nie mówię że są złe ale zanim się zdecydujecie KONIECZNIE przeczytajcie zapisy! Czytać i jeszcze raz czytać ZANIM kupicie i zapłacicie. W wielu z nich są „miny” a mogą kosztować sporo, nawet 300PLN. Częste „miny” to: ograniczenia zakresu napraw, ograniczenie np. tylko do jednej naprawy (!), tylko koszty części, rozliczne wyłączenia okoliczności zepsucia się sprzętu. Wg. mnie najlepsze wydłużone gwarancje to te fabryczne, na nieszczęście proponuje je tylko kilku producentów i to głównie w promocjach. Największą ofertę takich gwarancji ma Beko (http://www.beko.com.pl/dluzsza_gwarancja) ale trzeba sprawdzać bo się modele zmieniają, trochę ma Whirlpool (np. przez sieć Max Kuchnie), trochę Bosch, ale głównie dla zakupów przez studia kuchenne, Hotpoint (głównie przez swoje serwisy i sklepy przyserwisowe). Są także firmy które dają na swoje wszystkie produkty od razu dłuższą gwarancję, np. Kernau. Generalnie na wszystko jest 5 lat, za wyjątkiem zmywarek 4 lata, chyba pralek 3 lata a na pewno 2 lata mają ich okapy. Ich gwarancja to też nie jest taka czysta „fabryczna gwarancja” bo działa to na zasadzie reasekuracji którą oni wykupują dla każdej sprzedanej sztuki ale naprawy realizuje ich sieć serwisowa z infolinią. Ewentualną awarię zgłaszacie do producenta czyli Kernau a nie do pośrednika. Działa to podobno dobrze. Dlaczego o tym piszę? Ano dlatego że koszty naprawy dzisiejszego sprzętu to często równowartość nowego sprzętu albo znaczna jego część. Inny przykład. Dwa lata temu „padła” nam jedna z pierwszych na rynku i do tego bardzo wypasiona płyta indukcyjna Aristona. Fakt, pracowała bez zarzutu 9 lat ale w końcu powiedziała dość, a w zasadzie jeden moduł kosztujący 900PLN, plus koszt naprawy i dojazdu (mieszkamy na wsi), co w sumie dało około 1.100PLN. Tak więc za 1.600PLN kupiłem nowego Electroluxa w promocji z wydłużoną gwarancją. I znajomym i klientom mówię dzisiaj jedno: nieważna marka (w sumie „bebechy” bardzo często są takie same w różnych markach), ważne żeby miał jak najdłuższą gwarancję, czyli np. 5 lat, fabrycznego świętego spokoju. Tak więc warto pogrzebać w Internecie i poszukać takich marek/modeli które oferują wydłużone fabryczne gwarancje. I wtedy naprawa kosztującej nawet 2 tyś, zmywarki to nie problem. Jest i druga szkoła czyli kupować najtańszy sprzęt i jak się zepsuje po gwarancji to kupować nowy, ale wg. mnie ma to głównie sens w drobnym AGD. Trochę sprzętów z wydłużoną gwarancją znajdziecie tutaj: http://novaquchnia.pl/index.php?id_categor.../price-389-2899.

Pozdrawiam
Duńczyk z Polski
c.d.n.
Link do komentarza
Gdybyś nie podawał tej samej strony w każdym poście - może uwierzyłbym w Twoje czyste intencje.
A tak ..............

Ani nie wyrobisz strony (sklepu), ani nie jesteś wiarygodnym "wujkiem dobra rada".

Ważniejsze jest jednak to, że cały czas mówisz (piszesz) o gwarancji producenta, ale jakoś nie zachęcasz do studiowania co ta (często przedłużona gwarancja) zawiera.

A sprawa jest prosta 24 miesiące od zakupu, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca, a nie producent.
Wszelkie koszty transportu i instalacji (jeśli jest konieczna) opłaca sprzedawca.
Link do komentarza
Witam,
Małe uzupełnienie do popełnionego przeze mnie powyżej tekstu. Żeby wszystko było jasne, wydłużona gwarancja w Hotpoint dodatkowo kosztuje. Ile? Różnie. Trzeba sprawdzać, czasem jest proponowana oddzielnie a czasem w cenie sprzętu. Na pewno mniej niż ubezpieczenie. W Beko czy Whirpoolu jest w cenie. W Hotpoincie rejestracja jest papierowa (sic!), w Beko na ich stronie, w Whirpoolu chyba też na ich stronie. W Krakowie fajną ofertę Hotpointa w ofercie stacjonarnej ma serwis Bujaka z ul.Kościuszki, mają także swój sklep gdzieś w Krakowie, chyba na ul. Sadowej 11.

Pozdrawiam
Duńczyk z Polski
Link do komentarza
Cytat

Gdybyś nie podawał tej samej strony w każdym poście - może uwierzyłbym w Twoje czyste intencje.
A tak ..............

Ani nie wyrobisz strony (sklepu), ani nie jesteś wiarygodnym "wujkiem dobra rada".

Ważniejsze jest jednak to, że cały czas mówisz (piszesz) o gwarancji producenta, ale jakoś nie zachęcasz do studiowania co ta (często przedłużona gwarancja) zawiera.

A sprawa jest prosta 24 miesiące od zakupu, za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca, a nie producent.
Wszelkie koszty transportu i instalacji (jeśli jest konieczna) opłaca sprzedawca.



Witam,
1/ Bo znam i wiem co oferują, poza tym też jestem z branży od 20 lat i naprawdę wiem bardzo dużo o rynku AGD i sprzęcie. Możesz wierzyć albo i nie. Zauważ że w ostatnim poście nie "reklamuję" przywołanej przez Ciebie strony ale podaję namiary na jeszcze kogoś innego. Też wyrabiam stronę sklepu, w tym wypadku sklepu stacjonarnego i serwisu? A może kolejna kryptoreklama? Może dla Ciebie nie jestem wiarygodnym "wujkiem dobra rada" ale dla innych mogę być, tym bardziej iż uważam że merytorycznie jestem OK.
2/ Masz w zupełności rację, ale tylko częściowo. Do 2 lat jest to prawda, ale klienci najczęściej i tak dzwonią do serwisu i naprawę załatwiają przez nich bo tak jest prościej i szybciej dla wszystkich. Oczywiście że naprawę można dokonać przez sprzedawcę albo wręcz zażądać wymiany na sprzęt wolny od wad, ale to wszystko trwa, są na to procedury. Poza tym odpowiedzialność sprzedawcy internetowego jest inna (większa) niż stacjonarnego. Idż do Media Marktu i zgłoś im awarię sprzętu :-).
3/ Otóż się mylisz, takie fabryczne wydłużone gwarancje np. Hotpointa (Paszport) czy Beko, NICZYM się nie różnią od standardowej 2 letniej. Niczym. Jest to de facto wydłużenie tych 2 lat do np. 5 lat. I tyle. A chyba mi nie powiesz że sprzedawca też odpowiada do 5 lat? Poza tym wyrażnie napisałem jakie są zagrożenia przy wydłużonych gwarancjach i żeby czytać warunki wydłużonych gwarancji, w domyśle także fabrycznych. A o takie warunki można poprosić producenta lub jego serwis lub są zamieszczone na jego stronie, np. tutaj: http://www.beko.com.pl/dluzsza_gwarancja. A teraz znaczy się promuję Beko?

Pozdrawiam
Duńczyk z Polski

Cytat

Czyli ewentualna gwarancja jest istotna jeśli jest dłuższa niż 2 lata - ale warto ja przestudiować, bo może być tak, jak z pewnym producentem kotłów gazowych, który dawał 25 letnią gwarancję, ale tylko na "szkielet" obudowy.



Witam,
Dotykasz sedna. Kiedyś zdaje się Whirlpool miał taką "wydłużoną" gwarancję, do 7 lat na bębny w pralkach i na agregaty w chłodziarkach. O ile na agregaty to było OK, to na bębny to już było przegięcie. Jak jest bęben z dobrej nierdzewki, to przy normalnym użytkowaniu prędzej się pralka rozleci niż bęben, a poza ty w tamtym okresie były bardzo popularne bębny plastikowe, zresztą wprowadzone przez Whirpoola. I w obu wypadkach wszystko byłoby OK, tylko że w warunkach tej wydłużonej gwarancji, drobnym druczkiem było napisane iż dotyczy TYLKO kosztów części a wymiana i dojazd płatny. Czyli np. na moim przykładzie, wymiana 200PLN, dojazd 50PLN ale bęben gratis.
Ja wiem że czytanie warunków i umów to nudna rzecz i 99% klientów tego nie robi, ale jak tego nie robisz to się potem nie dziw :-).

Pozdrawiam
Duńczyk z Polski
Link do komentarza
Cytat

nie! nie chcę! w Twoim wydaniu to groźba! i skończ spamować.


Witam,
Ale konkretnie czego nie chcesz? Pozdrowień? Bo nie bardzo rozumiem. Co to jest spam? Gdzie tu jest grożba? W czym Tobie i innym groziłem? Konkret proszę. Podaję różne linki a nie w kółko te same. W jaki sposób mam przekazać pewne treści, przykłady czy informacje? Mam kopiować części stron i je publikować na forum? Zdaje się naruszenie praw. Mam opisywać wszystko własnymi słowami? Nie mam na tyle czasu. Wklejać zdjęcia? Naruszenie praw. I też możesz powiedzieć że spam.

Pozdrawiam
Duńczyk z Polski
Link do komentarza
Nie promujesz produktu, tylko określony sklep - to po pierwsze.

Po drugie i ważniejsze.
Skoro tak chcesz pomóc forowiczom to zapodaj linki do warunków gwarancyjnych - zwłaszcza do tych dłuższych niż 2 lata np. tych ze strony polecanego sklepu.
Niech wiedzą (dowiedzą się) co jest objęte tą 5 letnią gwarancją, na jakich zasadach (w tym eksploatacyjnych) i najważniejsze - jakie koszty będą ponosić.

Gwarancja stała się produktem, ale nabywca kupuje w ciemno, coś co ma aż 5 lat gwarancji fabrycznej.

Ps. Klienci dzwonią do serwisów, bo tak kierują ich sprzedawcy np. żądając gwarancji a to "wymusza" sposób załatwienia reklamacji na gwarancyjny, a nie niezgodności towaru z umową.
A sprzedawcy tak "kierują", bo nie chcą ponosić ustawowych kosztów.
Na szczęście (także dzięki dużym sieciom) świadomość klientów jest coraz większa i nie dają się nabijać w butelkę przez sprzedawców.

Cytat

Idż do Media Marktu i zgłoś im awarię sprzętu :-).



Miałeś z tym problem ?
ustawowe procedury, korzystniejsze niż gwarancyjne, a oni je rygorystycznie (ku zadowoleniu klienta) przestrzegają.
Procedury gwarancyjne nie są unormowane aktem p-rawnym, tylko ustaleniami producenta, a te są różniste.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Mam taką "zagwozdkę" odnośnie pewnego elementu w zmywarce...Nie wiem do czego to służy i jaki jest jej sens.Jest to element z przodu górnego kosza o nr 23 opisany jako "Pojemnik na tabletki do zmywarki".W rzeczywistości nie ma tam pojemnika tylko takie jakieś w kształcie łuku plastikowe "wklęśnięcie".Ewidentnie jest to miejsce na coś.Może mnie ktoś uświadomi?W zmywarce tej samej firmy (w pracy) nie ma tego "bajeru", więc nie mam z czym porównać.. icon_confused.gif
[attachment=20784:zmywarka.pdf]

zmywarka.pdf

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...