Skocz do zawartości

Ciśnienie wody w domu?


Recommended Posts

Cytat

Witam,

więc mam pytanie jakie powinno być ciśnienie za wodomierzem? U mnie jest lekko ponad 4Bar. Ale ostatnio był znajomy i twierdzi ze jest za wysokie i powinienem je jakoś obniżyć?

Autorus



Chodzi Ci o ciśnienie w instalacji ?
Jeśli tak to masz prawidłowe ... u mnie też 0,4Bar ( a nie 4 icon_wink.gif )

chyba , że chodzi Ci o inne ciśnienie ... pojęcia nie mam jakie ... icon_rolleyes.gif

w sumie to zdeczka się zagalopowałam ... wzięłam za pewnik , że masz jak ja kocioł na paliwo stałe w instalacji otwartej ( z naczyniem wzbiorczym) ... wtedy przyjmuje sie taką zasadę , że ma być 0,1 B na każdy metr wysokości od kotła do naczynia wzbiorczego ...

edit:
czytam i czytam w tym necie - i jest faktycznie jeszcze jakieś ciśnienie na wodomierzu - ale tutaj nie pomogę , nawet nie zaglądałam czy u mnie pokazuje coś takiego ...
Link do komentarza
Cytat

dokładnie,



dokładnie .... co?
dokładnie że chodzi o ciśnienie w instalacji , czy jakieś inne? icon_biggrin.gif

Cytat

jak pisałem u mnie jest 4BAR



jaka instalacja ? otwarta czy zamknięta? kocioł na paliwo stałe , czy kocioł gazowy?
jesli instalacja otwarta z naczyniem wzbiorczym - to jaka jest odległość (wysokość) słupa wody? czyli odległość kotła od naczynia wzbiorczego ...?
Link do komentarza
Cytat

Daga zlituj się , woda z wodociągu icon_smile.gif Żadne piece, przecież to dział instalacje wodociągowe icon_smile.gif



nie wchodzę w działy , tylko na pasku aktualnych wpisów jak mi się coś rzuci to napiszę - stąd nie zauważyłam ... icon_rolleyes.gif
a Ty pisząc tylko "dokładnie" też mnie nie nakierowałeś ... icon_razz.gif icon_biggrin.gif

zajrzę w domu jak to jest u mnie .... bo szczerze powiem , nigdy nie interesowałam się tym akurat parametrem ...
Link do komentarza
Nie jestem wyrocznią w tej sprawie, ale z tego co czytałem dla własnego spokoju ustawia się właśnie około 0,4MPa (4bary).
Cytat

§ 114. [Ciśnienie wody] 1. Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa (6 barów).

2. Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość w instalacji wodociągowej w budynku.


http://www.architektura.info/index.php/pra..._i_cieplej_wody
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za sprawdzenie icon_smile.gif




Ciesz się, że masz tyle. Problem ciśneinia wody popularny na kilku forach. Ludzie na wsiach na końcu wodociągu mają ledwo 2,5 Bar. W sieciach miejskich 6 Bar. Niektórzy redukują np do 3.
Można zgadywać, że to wartość optymalna ze względu na domyślne nastawy np TYCH reduktorów. Pierwszy opis w linku.
Link do komentarza
Gość gawel
Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.
Link do komentarza
Cytat

Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.



Powiem ci ze nigdy o tym w ten sposób nie pomyślałem. Szkoda ze plusików stawiać nie można icon_sad.gif
Link do komentarza
Gość gawel
Dziekuję za uznanie, generalnie ja pisze tylko o własnych doświadczeniach bo od teorii to są inni icon_wink.gif

Cytat

Postaw mu w innym temacie, albo piwo po prostu! icon_biggrin.gif


Lub pozwól na odwiedzenie budowy icon_wink.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...