Skocz do zawartości

Styropian / styrodur XPS


ZiPi

Recommended Posts

Witam !
Przymierzam się do izolacji piwnicy i mam zamiar zrobić to samodzielnie w następujący sposób :
Na zagruntowane dysperbitem bloczki fundamentowe dam 2 warstwy Izobudu WL, na to styrodur XPS 5 cm a na zewnątrz folia kubełkowa.
I tu pytanie:
Skoro na zewnątrz idzie ochronna folia kubełkowa czy jest sens dawać wzmocnienie styroduru w postaci kleju i siatki, skoro i tak ( w porównaniu ze zwykłym styropianem ) jest juz wzmacniany w procesie produkcji ?
Link do komentarza
Cytat

Witam !
Przymierzam się do izolacji piwnicy i mam zamiar zrobić to samodzielnie w następujący sposób :
Na zagruntowane dysperbitem bloczki fundamentowe dam 2 warstwy Izobudu WL, na to styrodur XPS 5 cm a na zewnątrz folia kubełkowa.
I tu pytanie:
Skoro na zewnątrz idzie ochronna folia kubełkowa czy jest sens dawać wzmocnienie styroduru w postaci kleju i siatki, skoro i tak ( w porównaniu ze zwykłym styropianem ) jest juz wzmacniany w procesie produkcji ?




Ja izolując piwnicę wzmacniałem siatką i klejem tylko to co powyżej powierzchni ziemi
Link do komentarza
Cytat

Ja izolując piwnicę wzmacniałem siatką i klejem tylko to co powyżej powierzchni ziemi



Niezależnie od rodzaju materiału ociepleniowego użytego w częsci podziemnej (styropian czy styrodur) nie ma sensu pokrywanie go zaprawa klejową na siatce. Warstwy te stosowane są jedynie jako podkład pod tynk powyżej powierzchni gruntu.
Link do komentarza
Rozmawiałem z kilkoma wykonawcami ( praktykami ) i nikt z nich na izolację piwnic i fundamentów nie stosuje utwardzonego styropianu ( styroduru ), tylko dają zwykły styropian.
Ponoć taniej wyjdzie i będzie równie dobrze, gdyby zrobić tak:
- przykleić ( nie kołkować ) zwykły styro na ścianę, jako kleju mozna uzyć np. Izohan WL
- zaciągnąć klejem i wzmocnić siatką
- na to dysperbit czy inna masa izolacyjną nie zawierającą rozpuszczalników, najlepiej kilka warstw.
- całość zabezpieczyć folią kubełkową.
Co Wy na to ?
Edytowano przez ZiPi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam. Będę robił podobnie, ale jeszcze zastanawiam się nad styropianem styrodur czy wzmocniona 100, jest tańsza. I kleić będę na klej, dalej jak Ty i myślę, że będzie dobrze. Może i się klejem i siatką nie zaciąga, ale osoby ktróre to robią mówią , że tak będzie dobrze, a czy mają rację nie wiem.
Pozdrawiam
Link do komentarza

Z tego co zdązyłem się dowiedzieć, to styrodur jest o tyle lepszy od zwykłego styropianu, ze nie chłonie wody i jest twardszy, dlatego mozna go kłaść bezpośrednio w ziemi bez zadnych zabezpieczeń, to jest jego największą zaletą - niski nakład pracy . Parametry izolacyjne obu syropianów są takie same ( bardzo zblizone ). Więc jeśli na zwykły styropian połozymy klej + siatkę i to dodatkowo zabezpieczymy przeciw wilgoci i przykryjemy folią, to mamy praktycznie to samo, z tym, ze sie trochę więcej narobimy. Finansowo wyjdzie to i tak taniej od styroduru .
Link do komentarza
Cytat

Rozmawiałem z kilkoma wykonawcami ( praktykami ) i nikt z nich na izolację piwnic i fundamentów nie stosuje utwardzonego styropianu ( styroduru ), tylko dają zwykły styropian.
Ponoć taniej wyjdzie i będzie równie dobrze, gdyby zrobić tak:
- przykleić ( nie kołkować ) zwykły styro na ścianę, jako kleju mozna uzyć np. Izohan WL
- zaciągnąć klejem i wzmocnić siatką
- na to dysperbit czy inna masa izolacyjną nie zawierającą rozpuszczalników, najlepiej kilka warstw.
- całość zabezpieczyć folią kubełkową.
Co Wy na to ?




Dysperbit na styropian i jescze folia kubełkowa - czemu to ma służyć??. Równie dobrze można to wszystko jeszcze docisnąć ścianką - tylko po co??????

Tutaj o wadach w izolacjach fundamentów (pion/poziom etc.). Proszę zacząć lekturę od zdania "Fundamenty powinny być obsypane w sposób..."

Po tej lekturze zapraszam do kolejnej - już na przykładzie technologii CERESIT - podpis 4 pod rysunkiem na stronie 2 dokumentyu pdf wszystko wyjaśni.

Najważniejsze jednak jest udzielenie odpowiedzi na pytanie - jaka to izolacja? i potem działamy w tym kierunku. Schemacik na stronie 1 dokumentu pdf.
Link do komentarza
  • 8 lata temu...

Styrodur nie chłonie wody ale pianka użyta do uszczelnienia połączenia z fundamentem już tak. I co w takim razie? Jest sens to zabezpieczać, może taśma paroszczelna? Ponadto zastanawiam się nad sensownością robienia tej fasetki skoro została ona teraz przykryta styrodurem. Fasetka miała 3x3 cm. A styrodur ma 10 cm grubości. Czy teraz robić też jakąś fasetkę w miejscu piankowania?

 

Albo w tym miejscu tylko zaciągnąć klej + siatka? Czy folia kubełkowa ma najść na pionową ścianę fundamentu czy tylko do górnej krawędzi?

03aa6934d6199584gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

A jakie są przeciwskaznia do stosowania pianki? Czy chodzi o sposób przyklejenia czy zatkania szczelin żeby uchronić przed deszczem do momentu położenia folii kubełkowej?

Czy jest sens stosować przed nałożeniem folii kubełkowej klej i siatkę na warstwę ok 50 cm poniżej gruntu czy tylko na XPS znajdujący się powyżej gruntu?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W zasadzie jest to opcjonalne wykonanie,

"Szczeliny pomiędzy płytami styropianowymi większe niż 2 mm należy wypełnić pociętymi paskami styropianu, dopuszczalne jest również wypełnienie ich za pomocą nisko rozprężnej pianki."

 

Ten klej i siatka przed nałożeniem foli kubełkowej mija się z celem. Klej na siatce służy jako podłoże pod wyprawę tynkarską/farbę etc. Poniżej gruntu to zabieg zbędny. Chyba, ze jest to wyprawa, która ma za zadanie pełnić funkcję hydroizolacji w rozwiązaniu systemowym. Wszystko zależy od poziomu wód gruntowych i naporu wody w najgorszym możliwym przypadku.

Folia kubełkowa musi być na górze i na zakładach szczelnie przymocowana itd itp.

Link do komentarza

No ok, tylko że ja wypełniłem szczeliny (w tym te poziome na górze ostatniej warstwy) gdyż wiedziałem że do momentu nałożenia folii kubełkowej minie 2-3 tygodnie więc zrobiłem to by woda deszczowa nie wpływała pomiędzy XPS a ścianę z bloczka betonowego (oczywiście wysmarowanego wcześniej masą KMB). Bo jak pisałem przykleiłem XPS na klej z pianki obwodowo + M w środku, więc ewentualna woda nie tak łatwo wydostanie się jeśli zajdzie za XPSa. Gdybym zrobił to tylko pionowymi pasami jak w instrukcji Tytan Eos XPS to pewnie bym sobie odpuścił bo woda i tak wypłynęła by do samego dołu bez problemu.

W pracy straszą mnie że styropian w gruncie powinno się nakładać klei + siatka w ochronie przed myszami i innymi szkodnikami. Ale czy XPSa cokolwiek jest w stanie przegryźć?

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Z tymi myszami w gruncie to lekka przesada, raczej chodziło o przerastające korzenie etc. Czy ktoś widział z Twoich znajomych mysz, która mu wygryzła styropian poniżej poziomu gruntu?

XPS i styropian to subtelna różnica w technologii produkcji, która skutkuje mniejszą nasiąkliwością wody. Poza tym mamy inne parametry, które determinują zastosowanie na elewacji, na posadzce na parkingu etc. Kiedy w końcu nakładasz folię kubełkową?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...