Skocz do zawartości

Budowa małego domku wypoczynkowego (drewniany czy murowany?).


Recommended Posts

Witam serdecznie,

Mam zamiar wybudować w tym roku mały domek na działce i mam dylemat jak w temacie. Jakiś czas temu zrobiłem mały projekt w drewnianej konstrukcji szkieletowej, ale ostatnio znajomy mi mówił, że przy tak małej chatce nie będzie to opłacalne, tym bardziej że praktycznie nie znam się na budowlance (no ale dla chcącego nic trudnego :) ). Jako, że jest to domek na działce mojej mamy, to nie chciałbym, żeby musiała przy nim za dużo robić (chodzi o impregnację raz na jakiś czas itd.), więc zacząłem się zastanawiać na poważnie nad bloczkami z betonu komórkowego na ściany (podłoga i dach - drewno). Buduję na starym fundamencie, który nieco osiadł, więc zrobiłem wylewkę szerokości 20 cm (pod ślepą podłogę), stara podmurówka jest słaba i chciałbym coś lekkiego.

Teraz pytanie, jakich bloczków użyć, żeby ten marny fundament wytrzymał, żeby było tanio i żeby mi się to nie rozpadło? A może inaczej, jakich najwęższych i o jakiej gęstości mógłbym użyć, żeby to miało ręce i nogi? Zaznaczam, że to tylko domek na działkę, więc nie musi być specjalnie ciepło itd. Wystarczyłyby takie płytki jak na ścianki działowe, ale czy są na tyle wytrzymałe?

Myślałem o tym YTONGU:

http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=product...44&id_p=140

ale czy to mi się nie rozpadnie? Nie mam kompletnie doświadczenia. A z lenistwa obliczenia chciałbym zostawić na koniec :)

Załączam plany orientacyjne. Dziękuję za pomoc, jak coś to pytać, no i zapraszam do dyskusji :)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez kotlett (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Może się komuś przydadzą poniższe informacje, bo też planowałem budowę małego domku (do 25m bo tyle można na zgłoszenie) i zastanawiałem się czy drewniany czy murowany...
Jak zdecydowałem, że drewniany to czy kupić gotowca, półfabrykat (z gotowych modułów) czy budować.