Skocz do zawartości

Wyburzanie scian


Recommended Posts

Witam serdecznie

RYSUNEK W ZAŁACZNIKU

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.
Jest to budynek gospodarczy: ściany-pustak żużlowy, grubość płyty 10 cm, dach na budynku jednospadowy.
moje pytanie brzmi czy po zburzenie niebieskich ścian muszę podpierać strop? wycięte drzwi będą wzmocnione dwuteownikiem umieszczonym zaraz pod stropem.
Proszę o poradę w kwestii wykonania i w kwestii doboru materiałów.

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.



W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...
Link do komentarza
Cytat

W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...




Drzwi będa wycinane w ścianie (wydaje mi sie ze jest to ściana nośna ) tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony (jest to wydzielone małe pomieszczenie w budynku-skladzik, które chce zlikwidować. Drzwi chce wyciąć by był dostęp do następnego pomieszczenia) . Co do płyty to chodziło mi o strop który ma grubość 10 cm. Dach-konstrukcja drewniana klasyczna, przykryte blacha trapezowa.
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.



Cytat

Drzwi będa wycinane w ścianie [...] tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony [...]





Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.
Link do komentarza
Cytat



Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.







Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m. Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m.



Na taką robotę powinieneś mieć opracowaną technologię wykonania podpisaną przez konstruktora z uprawnieniami budowlanymi. Nikt nie wie jakie niespodzianki się tam kryją i jaki bedzie końcowy efekt.
Niemniej, robi się to przeważnie tak, ze najpierw wycina się (wycina, a nie wybija!!!) otwór na nadproże, obsadza je tam na zaprawie cementowej, a pozostałe roboty z wycinaniem otworu wykonuje się dopiero po dobrym związaniu zaprawy.
Dobrze byłoby w czasie wycinania otworu na nadproże strop podstemplować.
Natomiast czy podparcie stropu po wyburzeniu ścianki bedzie niezbedne, możesz się przekonać wydłubujac jej fragment przy stropie. Jesli jest konstrukcyjnie z nim związana, będzie to koniecznością, a jesli nie, to widocznie masz do czynienia ze ścianką działową. Prawdopodobnie, pewności nie mam.
Link do komentarza
Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...
Link do komentarza
Cytat

Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...




Co do stropu nie posiadam takich informacji jedynie grubość.
Filar na środku pomieszczenia będzie przeszkadzał może lepszym rozwiązaniem będzie dwuteownik biegnący od ścian przez środek pomieszczenia podparty na końcach slupami z pustaka (oczywiście na zaprawie murarskiej) ? Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...