Skocz do zawartości

MS więcej niż OKNA

Uczestnik
  • Posty

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

  • Dni najlepszy

    1

MS więcej niż OKNA last won the day on sierpnia 13 2013

MS więcej niż OKNA had the most liked content!

MS więcej niż OKNA's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

7

Reputacja

  1. Dla uspokojenia, opis na rysunku "odkształcenia niszczące" jest bardziej ku przestrodze, czyli co się może stać (ale nie musi). Jeśli okna funkcjonują to (przynajmniej na razie) nie ma mowy o zniszczeniach. Najprawdopodobniej skończy się korektą montażu i uzupełnieniem tynków - jeden dzień bałaganu i po sprawie.
  2. Po co ta agresja, tu chodzi o to, aby pomóc - wyjaśnić zainteresowanej a nie "grać w łapki" Piana jest tylko pianą i jeśli tynki były kładzione maszynowo (ciśnieniowo) to na z dużym prawdopodobieństwem są "wstrzyknięte" pomiędzy okno a mur a co do klinów montażowych to rzeczywiście nie doprecyzowałem tematu. Rama przy dolnym zawiasie okna powinna być podparta z boku ale tylko od jednej strony, w oknach dwuskrzydłowych, od tej strony gdzie większe, cięższe skrzydło lub to, które się częściej otwiera, z przeciwnej strony powinien być luz. W górnym narożniku dokładnie po przekątnej od dolnego podparcia też powinien być klocek aby okno nie maiło tendencji do "kłądzenia" się. Podparcia te powinny być jednak w odległości ok. 15 cm od narożników a nie w samych narożnikach. Dla pewności załączam schemat prawidłowego podparcia ramy.[attachment=17237:Klockowanie.pdf] Klockowanie.pdf Klockowanie.pdf
  3. Witam, oczywiście w celu inspekcji nie trzeba zbijać całych tynków a tylko punktowo, w narożnikach zarówno od strony zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jeśli tynki kładła inna ekipa niż ta od okien i to jeszcze mechanicznie, to prawie na pewno tynk jest pomiędzy ścianą a oknem, a w tej przestrzeni nie powinno go być, niestety dotyczy to całego obwodu okna. Jeśli okaże się, że trzeba wymienić ramę to i tak tynki trzeba będzie skuć więc tak cz inaczej tynk jest do poprawki. Drobna sugestia - na oględziny radzę zaprosić obie ekipy równocześnie i na miejscu ustalić zakres odpowiedzialności.
  4. Witam Ponownie, ja bym nie demonizował. Najprawdopodobniej okno jest prawidłowo zwymiarowane ale zostało "zablokowane" przez tynki, które nie powinny wnikać w przestrzeń pomiędzy oknem a murem lub przez pozostawione kliny montażowe, będzie to widać po zbiciu tynków w okolicy dolnych narożników. Usunięcie tych przeszkód powinno zapewnić prawidłową dylatację. Jak zawsze należy pamiętać o uzupełnieniu izolacji.
  5. Witam, rozumiem, że mówimy o oknach z PVC. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka a do najbardziej prawdopodobnych należą: - brak mocowania progów ramy okiennej lub mocowanie wykonano na kotwy, które trzymają okno w płaszczyźnie prostopadłej do okna ale w płaszczyźnie okna już nie, - brak dylatacji na bokach przy progu ramy, nagrzany profil wydłuża się a ponieważ nie ma na to miejsca - wybrzusza się, Jeśli odkształcenie nie jest duże (a wszystko na to wskazuje skoro okna funkcjonują poprawnie) można poprawić montaż, przy większych konieczny demontaż i ponowny montaż, w skrajnym przypadku wymiana ramy. Przy poprawkach montażu koniecznie trzeba zwrócić uwagę na zachowanie poprawnej dylatacji oraz ciągłość izolacji ponieważ przy odkształceniach mogło dojść do jej zerwania oraz rozwarstwienia piany i po naprawie co prawda okno będzie szczelne ale przedmuchy czy nawet przecieki mogą wystąpić pomiędzy progiem a ścianą.
  6. Każde okno, bez względu na to z jakiego materiału zostało wykonane, ulega ugięciom pod wpływem sił na nie działających, takich jak np. parcie - ssanie wiatru, obciążenia pod wpływem własnego ciężaru, eksploatacyjne czy termiczne. Sztuka polega na tym, aby nie ugięło się więcej niż powinno i aby po ustaniu siły wróciło do swojego pierwotnego kształtu. W oknach drewnianych, aluminiowych czy stalowych już sam materiał zapewnia odpowiednią sztywność. Inaczej jest w przypadku okien wykonanych z profili PVC, w których sztywność całej konstrukcji okna opiera się przede wszystkim na usztywnieniu (wzmocnieniu) które znajduje się wewnątrz profilu. Najczęściej wzmocnienie to wykonane jest ze stali. Ze względu jednak na słabą izolacyjność termiczną tego materiału, coraz częściej stosowane są wzmocnienia wykonane z kompozytów, które przy podobnej sztywności zapewniają dodatkowo lepszą ochronę przed utratą ciepła. Ponieważ do jednego profilu PVC można włożyć różne rodzaje wzmocnień różniące się grubością (a co za tym idzie sztywnością) producent okna powinien zapewnić właściwy dobór wzmocnienia do konkretnego okna. Niestety nieuczciwi producenci stosują w całym zakresie produkcyjnym jeden, najtańszy, najmniej sztywny rodzaj wzmocnienia, który nie jest w stanie zapewnić właściwej sztywności konstrukcji i najczęściej wtedy okno ulega ugięciom bardziej niż powinno. Nie bez znaczenia jest też jakość montażu okna w murze. Właściwe rozmieszczenie i odpowiednia liczba mocowań (zazwyczaj nie rzadziej niż co 70 cm) powoduje, że w ten sposób zamocowana rama okienna praktycznie przyjmuje sztywność muru. Za mała liczba mocowań lub też ich całkowity brak (tzw. montaż "na pianę") powoduje, że siły działające na okno nie są przekazywane do muru ale powodują odkształcenie profili okiennych.
  7. Ad.2 W tym przypadku nie mówimy już o oknach a o przeszkleniu, żeby nie powiedzieć fasadzie szklanej. Każda tego typu konstrukcja wymaga indywidualnych obliczeń, aby spełniała wymagania dotyczące odporności na obciążenie wiatrem (parcie, ssanie) oraz obciążenie własnym ciężarem. Obliczenia te uwzględniają nie tylko wielkość przeszklenia ale także jego umiejscowienie w budynku, wysokość budynku, strefy wiatrowej w której ma się znajdować budynek, ukształtowania terenu etc. dlatego trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Teoretycznie można by wyliczyć szybę w jednym kawałku ale była by ona bardzo gruba, ciężka i bardzo, bardzo droga a do tego trzeba by zaprojektować odpowiednią konstrukcję, która by taką szybę utrzymała bo standardowe rozwiązania profili się raczej do tego nie nadają. Korzystając z istniejących systemów profili zazwyczaj konstruuje się przeszklenia o powierzchni pojedynczej szyby nie przekraczającej 3 m2. Ad.3 To pytanie raczej do inżyniera budowlanego, ponieważ te słupki najprawdopodobniej są filarami podpierającymi strop i będą odlane z betonu. Moim zdaniem ocieplenie takiego elementu powinno posiadać podobne parametry jak dla każdego innego fragmentu ściany. Ad.4 Tak jak pisałem w punkcie 2 tego typu konstrukcje oblicza się indywidualnie uwzględniając przy tym życzenia inwestora. Zazwyczaj wszystkie okna i drzwi dostępne z poziomu parteru powinny być zabezpieczone przed próbą włamania a poziom tego zabezpieczenia dopasowany do potrzeb inwestora. Mogą to być jedynie zabezpieczenia przeciwwyważeniowe, często stosowane w standardzie przez renomowanych producentów, ale także szyby laminowane czy nawet czujniki otwarcia tak zwane kontaktrony, czy detektory wybicia szyby współpracujące z systemami alarmowymi. Moim zdaniem przydało by się zadaszenie tarasu z kilku powodów: dodatkowe zabezpieczenie przed deszczem, ochrona przeciwsłoneczna w lecie, możliwość odpoczywania na tarasie w dżdżyste dni a także mniej problemów z odśnieżaniem tarasu w zimie. Wszystkie wymienione w pytaniu warianty otwierania są możliwe do zrealizowania. Ad.5 Oczywiście są firmy które dołożą starań aby znaleźć rozwiązanie możliwe technicznie do wykonania i satysfakcjonujące inwestora a adres można znaleźć nawet na TEJ stronie
×
×
  • Utwórz nowe...