Skocz do zawartości

Czy ocieplać nieogrzewany budynek?


ctr_tomi

Recommended Posts

Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.




Cytat

A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?


To było trzeba uważnie przeczytać post #1
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.



Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.


Mam odmienne zdanie.
A to na podstawie użytkowania przeze mnie murowanego garażu, a także budynku gospod., które są ogrzewane ciepłem ziemi. Nie mają izolowanych termicznie fundamentów ani podłogi, ale mają ocieplone ściany zewnętrzne oraz stropy 10-centymetrowym styropianem.
W budynku gospodarczym zimą utrzymuje się temp. 8-14 st. C (latem 17-21 st.), w garażu (zimą) temp. jest niższa (a to z uwagi na otwieranie dużej bramy wjazdowej), ale prawie zawsze powyżej zera.

Uważam, że auto lepiej przechowywać w temp. dodatnich. Choćby ze względu na kondycję i żywotność akumulatora, gęstość olejów, paliwa itp. (auta z byle jaką blachą mróz nie uchroni przed korozją icon_rolleyes.gif ).
A jeżeli ktoś prócz auta przechowuje w garażu jeszcze żywność (np. przetwory), to ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu tym bardziej ma sens (bo nie zamarzną).

Podobnie zamierzam zrobić podczas budowy mojego domu (w części nieogrzewanej) i budynku gospodarczego. Jeśli się mylę, to proszę o argumenty, bym mógł ewentualnie w porę się wycofać. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
moim zdaniem ocieplanie takiego garażu ma sens - z powodów które zostały wyliczone w poście powyżej

a jeśli garaż przylega do domu - to dodatkowo można ocieplić ścianę garaż-dom od strony garażu, żeby uniknąć strat ciepła Edytowano przez 3of5 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Poza zaletami wynikającymi z ocieplenia - ocieplanie jest procesem łatwym, szybkim, mimo wszystko tanim (wystarczy umieć używać poziomnicy, pomachać pacą, zaciągnięcie na gładko drugiej warstwy po siatce - jeśli stanowi problem, można kogoś zatrudnić. Do tynku też trzeba. Gruntowanie i malowanie - też żadna filozofia.
Nie ma wykwitów, ściana jest równa.
A może za kilka lat będzie jakieś cudo grzewcze? Wtedy i tak będzie trzeba ocieplać.

Ja mam budynek około 100m2. Kilkakrotnie dobudowywany, często krzywy, ściany z zadołowaniem i tzw. cyckami. Część ścian - żużelak pustak a od środka cegła pełna czerwona, część cegła silikatowa - dwie warstwy. Ściany różne - kwadratowe i podłużne. Ale jakość trzeba temat ogarnąć.
Zamierzam go ocieplić styropianem 5cm lub 6cm. Zaciągnąć na gładko i pomalować. A jak mi się będzie chciało - obudować część frontową starą czerwoną cegłą - zamiast tynku. I wcale drogo nie wyjdzie.
Niestety jedna ściana jest granicą działki, więc muszę dodatkowo zaizolować fundament, bo mi sąsiadka kwiatki sadzi na ścianie, a woda pod fundamentami stoi. Do drugiej ściany sąsiad przystawił garaż. Nieużywany i bez okien, więc sobie nie ocieplę od zewnątrz. A trzecia ściana - na szczęście garaż innego sąsiada. Izolowany.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...