Skocz do zawartości

Wsparcie stropu po ściance działowej?


Recommended Posts

Witam,

mieszkanie, o którym jest mowa znajduje się na czwartym piętrze czteropiętrowego bloku zbudowanego z wielkiej płyty w latach 60-tych. "Fachowcy" wyburzyli mi ściankę działową o długości 2m 40cm, zbudowanej z mieszanki cegieł typ "dziurawka" 2 i 3 komorowych. Ścianka znajdowała się wzdłuż pyty stropowej. Następna ścianka działowa znajduje się w odległości 1m 40cm i jest postawiona prostopadle do płyty stropowej. W załącznikach umieszczam zdjęcia.
Czy muszę wesprzeć czymś strop w miejscu gdzie była ścianka działowa?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez jakm (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ścianka działowa nie jest ścianą nośną, a właśnie na ścianie nośnej spoczywa strop, działowa nie podpiera stropu więc nic nie musisz dawać.
Cytat

Czy muszę wesprzeć czymś strop w miejscu gdzie była płyta?


Chyba chciałeś napisać - Czy muszę wesprzeć czymś strop w miejscu gdzie była ścianka działowa? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ścianka działowa nie jest ścianą nośną, a właśnie na ścianie nośnej spoczywa strop, działowa nie podpiera stropu więc nic nie musisz dawać.

Chyba chciałeś napisać - Czy muszę wesprzeć czymś strop w miejscu gdzie była ścianka działowa? icon_biggrin.gif



Gziękuje mhtyl za korektę ostatniego zdania.

moje pytanie wynika z faktu innych postów o budownictwie z wielkiej płyty, gdzie nadmieniono fakt, iż ścianki działowe były używane do wspierania stropów.
Link do komentarza
Cytat

Gziękuje mhtyl za korektę ostatniego zdania.

moje pytanie wynika z faktu innych postów o budownictwie z wielkiej płyty, gdzie nadmieniono fakt, iż ścianki działowe były używane do wspierania stropów.


Może ktoś jeszcze się wypowie, ale tak na 90% to ścianki działowe nie mogą podpierać stropów i raczej nigdy nie podpierały.
Link do komentarza
Cytat

Może ktoś jeszcze się wypowie, ale tak na 90% to ścianki działowe nie mogą podpierać stropów i raczej nigdy nie podpierały.



Tudzież zasadniczo masz pan rację i nic nie potrzeba dodatkowo podpierać.
Link do komentarza
Cytat

moje pytanie wynika z faktu innych postów o budownictwie z wielkiej płyty, gdzie nadmieniono fakt, iż ścianki działowe były używane do wspierania stropów.



Bo może być i tak (i często jest), że ściana konstrukcyjna (nośna) budynku, jest jednocześnie ścianą "działową" dla mieszkania (lokalu) przy czym, akurat ten przypadek tego nie "zawiera" (na podstawie opisu i zdjęcia).

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...